چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حاجی‌بگلو: زمین ساختمان شورای اسلامی خراسان رضوی تامین شد| وظیفه داریم به دولت کمک کنیم و امیدآفرینی را به سرانجام برسانیم + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۵۱۵۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
حاجی‌بگلو: زمین ساختمان شورای اسلامی خراسان رضوی تامین شد| وظیفه داریم به دولت کمک کنیم و امیدآفرینی را به سرانجام برسانیم + فیلم
رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: ما توانستیم زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر برای ساختمان شورای استان از وزارت راه و شهرسازی تحویل بگیریم و برای تامین اعتبار ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی ساخت آن نیز وارد مذاکره شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۲۹ تیر ماه، در پانزدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا مانند کشور ما وجود ندارد که شورای نگهبانی باشد تا از حقوق مردم صیانت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم شورای نگهبان استان در انتخابات پیش رو در اسفند ماه با صیانت از نظام و انقلاب اسلامی، هدف اصلی خود را انجام دهند تا در نهایت نماینده انقلابی‌تر برای استان انتخاب شود.

حاجی‌بگلو افزود: نامزد‌های انتخابات با هر جناح سیاسی باید اصل را پایبندی به نظام، انقلاب و ولایت فقیه قرار دهند. شورای نگهبان همیشه این وظیفه خود را به سرانجام رسانده و در این انتخابات نیز وظیفه خود را انجام خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: هر سال شاهد بودیم مقام معظم رهبری برخی موضوعات را در خصوص انتخابات بیان می‌کردند که در زمان آن به انتخابات ورود پیدا کنید، اما امسال و از ابتدای فروردین مقام معظم رهبری درباره انتخابات صحبت کرده‌اند. همه اعضا پیام را دریافت کردند که باید در زمینه مشارکت مردم هر کاری می‌توانند انجام دهند. در همین راستا سفر‌های شهرستانی را شروع کردیم و یکی از موضوعات دعوت مردم به انتخابات آتی است.

وی با بیان اینکه ما توانستیم زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر برای ساختمان شورای استان از وزارت راه و شهرسازی تحویل بگیریم، عنوان کرد: امروز نیز برای تامین اعتبار ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی ساخت آن وارد مذاکره و گفتگو شدیم که مقرر شد مکاتباتی انجام و از اعتبارات شهرداری مشهد استفاده شود؛ البته دولت نیز مبالغی برای این منظور پرداخت می‌کند.

حاجی‌بگلو گفت: نماینده ما باید در کمیته انطباق از مصوبات شورا دفاع کند؛ هرچند ممکن است دارای ایراد باشد. فرمانداران در این حوزه فشار سیاسی روی اعضای شورای استان وارد نکنند و برخورد‌های سیاسی شکل نگیرد که این با دموکراسی همخوانی ندارد. ما وظیفه داریم به دولت کمک کنیم و امیدآفرینی را به سرانجام برسانیم، اما در برخی مصوبات به جای کمک، کمیته انطباق شهر‌ها تصمیمات سیاسی می‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی اضافه کرد: اینکه مصوبه‌ای در شورای شهر مصوب کنیم و عده‌ای مخالف آن باشند، اما با رایزنی‌های سیاسی در کمیته انطباق مصوبه را زیر سوال ببرند، خلاف قانون است. اینکه در کمیته انطباق به جای ایراد حقوقی و قانونی به اصل مصوبه ورود پیدا کنند، درست نیست. زمانی که یک عضو شورای شهر نسبت به مصوبه‌ای ایراد دارد، به لحاظ قانونی باید به صورت مکتوب به شورای استان ارائه و شورای استان به فرمانداری اعلام کند تا کمیته انطباق به اعتراض رسیدگی نماید.

وی خاطرنشان کرد: باید به فرمانداران اعلام شود که ما وظیفه داریم در همه حوزه‌های شهرستان‌ها ورود پیدا کنیم. حتی می‌توانم در زمینه اعتبارات مسئولان را بازخواست نماییم، اما اینکه فرمانداری‌ها مانع ورود اعضای شورا شوند، درست نیست. هر اتفاق خوبی در شهر و روستا شکل بگیرد، مردم آن را به نام دولت می‌نویسند.

در ادامه ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: شورا ستون فقرات نظام اسلامی در مدیریت جامعه بوده و در دین اسلام بر امور شورا تاکید شده است. متاسفانه معمولا در شورا‌ها و شهرداری‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود؛ اگر شبکه‌ای ایجاد و در زمینه آمایش سرزمین در استان کار شود، استانداری نیز می‌تواند به منظور استفاده از ظرفیت کلان‌شهرها، واسطه بین شهرداری‌ها و شورا‌ها شود تا اتفاقات خوبی در شهر‌های کوچک رقم بخورد.

در این جلسه نمایندگان شهرستان‌های حاضر در شورای استان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

درخواست شهرستان سبزوار تبدیل شدن منطقه روداب به شهرستان بود. نماینده بردسکن نیز با بیان اینکه روزانه یک تا ۲ خودکشی را در شهرستان شاهد هستیم که ناشی از افسردگی و تاثیرات فضای مجازی است، خواهان رسیدگی به این موضوع شد.

مغایرت در برنامه نانینو و تنش ایجاد شده ناشی از این موضوع یکی دیگر از مشکلات مطرح شده بود. نماینده سرخس همچنین ریزگرد‌ها و خشکسالی را یکی از مشکلات اصلی شهرستان بیان کرد که موجب شده دامی برای دامدار سرخسی باقی نماند و تعداد دام از ۶۰۰ به ۲۰۰ هزار یعنی به یک‌سوم برسد. مشکل سوخت و گازکشی نیز از دیگر مسائل بود.

نماینده کلات نیز انتقال آب از هزارمسجد را یکی از مسائلی دانست که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

قطعی مکرر چاه‌های عمیق، مشکل در تسهیلات بانکی کشاورزان و مشکلات پنبه‌کاران از مسائل شهرستان رشتخوار بود.

یکی مشکلات مطرح شده توسط نماینده مه‌ولات این بود که از زمان افتتاح شهرک صنعتی این شهرستان ۱۰ سال می‌گیرد، اما این شهرستان صنعتی نیست. همچنین مه‌ولات گمرک برای صادرات پسته ندارد و افغانستان پسته شهرستان را برده و صادر می‌کند؛ بنابراین باید پایانه صادراتی فعال شود. مسکن ملی نیز در شهرستان مه‌ولات تنها به ۲۰ تا ۳۰ نفر تحویل داده شده است.

نماینده شهرستان خلیل‌آباد نیز به مشکل در دریافت تسهیلات تکلیفی بانک‌ها، مشکلات جاده‌های ترشیز و استخر نداشتن شهرستان اشاره کرد. نماینده زبرخان نیز خواستار این شد که این شهرستان محل کارورزی مدیران در انتصابات نباشد. نماینده طرقبه شاندیز نیز به تقسیمات سیاسی شهرستان اشاره کرد که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->